Agulla S.O. de l'Abadias 8agost 2020)

 Pocas vegades sona el despertador tant d'hora,vol dir que algo gran es prepara.Torno a estar a punt d'iniciar un altre gran activitat al Pirineu per culminar tots els cims de més de tresmil metres de la zona de l'Aneto-Maladetas.Aquesta ocasió amb material d'escalada a la motxilla per afrontar una agulla ben afilada que hi ha sobre l'estany de Cregueña.

Només deixar enradera la furgo ja estic esbofagant com un animal,aquesta pujada té mala fama de ser exigent i ara mateix ho estic comprobant.

Com la previsió meteorológica és molt bona he decidit fer tota la pujada de nit per evitar la calorada del dia,començant a caminar a les 4 del matí,i no podria haber encertat millor la jugada.Entre la foscor i la fresca em planto a l'estany quan comença a despuntar el dia.

Segueixo ascendint en busca de l'agulla fins a situar-me a la seva base,em poso el casc i començo a trepar fins al coll que separa l'agulla de la paret de l'Abadias.Aqui ja trec tot el material d'escalada que he seleccionat meticulosament a casa per no dur més pés del necessari,tot i que inevitablement la motxilla pesava com mai.

Els primer passos són els més complicats,i més quan fà anys que no escalo en solitari,però amb paciència vaig escalant aquests trenta metres que em separen del cim.Ha arribat una cordada de tres que s'esperen al coll per escalar i que molt amablement em fan unes fotos.Ja em queda poc,uns passos més i....ja la tinc!! M'aseguro al cim i aprofito per grabar amb el dron.No tots els dies es té l'oportunitat d'estar penjat aqui dalt,ho haig d'immortalitzar :)

A la baixada me'n adono que tot ha sortit rodó.L'aproximació,l'escalada,els horaris... arribo a la furgo molt content i satisfet d'haver fet bé "la feina".

Ara només en resten 6 per acabar-los TOTS!

No hay comentarios:

Publicar un comentario