Agulla del Coll de Coronas (agost 2019)

Arranquem un pont d'agost que promet ser canyero a més no poder.Disposo de quatre dies per fer muntanya i no penso desaprofitar ni un minut.
Avui és el primer dia,he viatjat fins al Plan de Senarta i amb les hores que em queden vull pujar a l'agulla del Coll de Coronas,un tresmil que em vaig "saltar" quan vaig fer tota l'aresta del Medio l'any passat i que ara haig de tornar a rematar la feina.

Sobrepassant el Ibón superior de Coronas

Just a l'esquerra del Collado Coronas es veu l'agulla

El pitjor d'avui amb diferència és que haig d'agafar l'autocar que em puja al refugi de Pescadors,ja que l'accès en vehicle privat a l'estiu està prohibit.
És un moment totalment antimuntanyenc,per dir-ho d'alguna mamnera,molta gent vol agafar aquest servei per acostar-se a les muntanyes i fà que em senti extrany,ja que se suposa que vinc aquí a caminar.El que passa es que a la vegada també vull reservar forces pels seguents dies.

Una cop en marxa tot va com una roda.La pujada directe al coll no em suposa cap problema,ni tant sols haig de posar-me els grampons en cap moment, i en menys de tres hores corono l'agulla que em faltava.


Agulla del Coll de Coronas.Radere el Coronas SE i part del glaciar de l'Aneto.

Glaciar,Punta Oliveras,Aneto i cap a la dreta tota l'aresta de Llosàs amb el Corredor Estasen ben a la vista.

Unes quantes peripècies per baixar del bloc que fà el cim i cap abaix a agafar el bus.Abans em menjo un entrepanet de crema de cacau per agafar forces.
Ja estic al Plan de Senarta,ara el plà és baixar a Benasque per trucar a la família i passar per alguna farmàcia a comprar algo pel mal de cap que m'està martiritzant.Ara mateix no veig gens clar sortir a caminar de nou dintre d'unes hores per afrontar l'aresta de las Maladetas.Hauré de relaxar-me i deixar que el cos torni a lloc perque ara mateix no serveixo per a res.Suposo que l'alçada m'ha passat factura,que és el que m'acostuma a passar a la primera sortida de l'estiu que corono algún tresmil,o potser són els nervis pel que vull fer demà? (vols saber que va pasar el dia seguent?)

2 comentarios: